darmowa dostawa PlumBum

jak uniknąć nietrzymania moczu podczas ćwiczeń 0

Jak uniknąć nietrzymania moczu podczas ćwiczeń?

 

O zaletach płynących z regularnych ćwiczeń fizycznych nie trzeba nikogo przekonywać. Są one nie tylko źródłem zdrowia, ale i lepszego samopoczucia. Niestety dla wielu kobiet potrafią być także powodem do niepokoju i zawstydzenia. Przyczyną jest problem nietrzymania moczu, który dotyka kobiet w każdym wieku. Szacuje się, że około 27% kobiet, które uprawiają sport ma problem z popuszczaniem moczu podczas ćwiczeń. Wiele z nich z tego powodu rezygnuje z jakiejkolwiek aktywności fizycznej. Czy warto jednak porzucać coś tak pożytecznego i przyjemnego z tej przyczyny? Oczywiście nie! Jednym z kroków do odzyskania kontroli nad własnym pęcherzem powinno być porozmawianie na ten temat z lekarzem. Pomocne mogą okazać się też porady, jak zapobiegać nietrzymaniu moczu nie tylko poprzez radzenie sobie z objawami (typu stosowanie wkładek i ciemnych ubrań), ale usuwanie przyczyn. Oto kilka z nich:

 

Ćwiczenie mięśni Kegla – najistotniejszy z kobiecych treningów

Ćwiczenie mięśni Kegla są pierwszym ćwiczeniem, które zaleci Ci lekarz, by zapobiegać i leczyć nietrzymanie moczu. Są one jedną z najważniejszych grup kobiecych mięśni – od ich kondycji zależy nie tylko kontrola pęcherza moczowego, ale także prawidłowe funkcjonowanie układu rozrodczego i pokarmowego – niestety najczęściej się o nich zapomina. Tymczasem podobnie, jak i inne mięśnie, również mięśnie Kegla potrzebują ćwiczeń! Niemniej ważne jest ich poprawne wykonanie, dlategodobrze jest się wspomóc kulkami waginalnymi. Podobnie jak ciężarki pomagają budować siłę mięśni ramion, tak kulki waginalne ułatwiają i zwiększają efektywność treningów mięśni dna miednicy. Uczynienie tych ćwiczeń codziennym nawykiem pomoże Twoim mięśniom pozostać w dobrej kondycji, a to z kolei przełoży się na dobry stan zdrowia.

 

Odwiedź toaletę przed ćwiczeniami

Może się to wydawać oczywiste, ale aby uniknąć niekontrolowanego popuszczania moczu, warto zwrócić uwagę na opróżnienie pęcherza przed rozpoczęciem ćwiczeń. Czasami słabe mięśnie dna miednicy lub inne schorzenia dotykającego dolny odcinek układu moczowego mogą sprawić, że ciężko wyczuć, kiedy pęcherz jest całkowicie opróżniony. By upewnić się, że Twój pęcherz jest pusty, spróbuj podwójnej mikcji: sikaj, dopóki nie poczujesz, że już skończyłaś, wstań, po czym usiądź z powrotem i wysikaj się jeszcze raz. Pamiętaj jednak, żeby nawadniać się podczas ćwiczeń – ograniczanie wody przy wysiłku nie tylko jest nieprzyjemne, ale także niebezpieczne dla Twojego zdrowia.

 

Nie wstrzymuj oddechu

Jedną z najważniejszych czynności, podczas ćwiczeń, teoretycznie naturalną, a w praktyce często pomijaną, jest prawidłowe ODDYCHANIE. Wydawać by się mogło, że to oczywiste i jest to funkcja fizjologiczna, nad którą nie trzeba się skupiać, tymczasem w zasadzie każdy ma tendencje do wstrzymywania oddechu podczas wysiłku (na przykład przy podnoszeniu ciężaru lub biegu). Tymczasem właśnie wtedy dla organizmu bardzo istotne są głębokie wdechy i wydechy. Ma to znaczenie również dla mięśni dna miednicy, ponieważ wstrzymywanie oddychania zwiększa ciśnienie w jamie brzusznej i je osłabia, tym samym sprawiając, że ryzyko popuszczania moczu wzrasta.

Chwilowo zmniejsz intensywność ćwiczeń

Podczas pracy nad wzmocnieniem mięśni dna miednicy warto zrobić sobie przerwę od bardzo intensywnych ćwiczeń. Sporty wymagające biegania lub skakania – co dla Twojego pęcherza oznacza podrażnienia i wstrząsy – mogą powodować problemy z utrzymaniem moczu. Przez jakiś czas spróbuj pływania lub jogi – dyscyplin, w których wykonywane ruchy są bardziej płynne, łagodniejsze, dzięki czemu nie stanowią tak dużego obciążenia dla mięśni. Nie musisz całkowicie porzucać swoich ulubionych zajęć fitness, ale pomocne może okazać się wdrożenie, chociaż chwilowo, czegoś nowego. Kto wie, może te ćwiczenia spodobają Ci się na tyle, że staną się nieodłącznym elementem codziennego zestawu?

Pozbądź się dodatkowych kilogramów

U kobiet z wyższym BMI ryzyko wystąpienia problemów z nietrzymaniem moczu podczas ćwiczeń jest wyższe. Dodatkowy ciężar powoduje większy nacisk na pęcherz i cewkę moczową. Trzymaj się więc swoich postanowień – nie rezygnuj z treningów z powodu popuszczania moczu – utrata wagi również pomoże Ci się z nim uporać.

Nietrzymanie moczu jest problemem, które obniża jakość życia w wielu aspektach. Na szczęście nie jest to coś, z czym musisz się pogodzić i żyć. Może to wymagać trochę pracy i dyscypliny, ale, pod okiem lekarza, przywrócisz sobie dawny komfort życia i będziesz wykonywać wszystkie ćwiczenia, na które masz ochotę.

 

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl